2013. december 1., vasárnap

Első spanyol, sok futás

Szeptember 16. hétfő
 
Reggel a reggeli munka után egy 55 perces futással indultam neki a hétnek. Délután Chucke Cheese volt a program, ami annyira lefárasztotta a Rosiet, hogy bár csendespihenőn volt az ipaddel a szobájában mikor hallom hogy nagy a csönd. Megnéztem a kis monitoron hogy mi van és látom, hogy ki van feküdve a földön. Kicsit megijedtem egy pillanatra de aztán hallottam ahogy horkol. Lényegében hason fekve  bealudt a földön, Mellette az ipaden meg még ment a játék. Na és este verge elkezdtem iskolába járni, mert az Anna Arundel Community Collegeben volt az első spanyolórám. Hatan vagyunk a csoportban, én vagyok a legfiatalabb. Van egy 65 eves pasi, egy ötvenpáréves, van egy hatvanpáréves nő meg egy harmincas csaj. És a legidősebb a hetven év körüli bácsi, aki melleslegleg a legjobban beszél spanyolul és még vagyok ugye én. Hát igen, látszik, hogy non-credit class, úgyh ide tényleg cask az jön aki hobbiból tanulja. A tanár egy 30 eves amerikai pasi és felvázolta, hogy miket fogunk tanulni a köv. hetekben. Elég jól hangzott, úgy éreztem pont a szintemnek megfelelő, hiszen az alapokat már magamtól megtanultam igy pont ezek a nyelvtanok meg gyakorlások kellenek, amiket csinálni fogunk. Persze két ember már rögtön elég irritáló volt, az egyik a harmincas csaj aki végigcsinálta mind a négy kezdő spanyolt és kb ser/estar -t nem tudja ragozni.... A másik a 65 eves pasi, aki kétpercenként megszakitja az órát az iditóa kérdéseivel. Én nem tudom ezek mit rinyálnak, mikor angol anyanyelvűeknek a spanyol olyan rohadt könnyű, kb egy év alatt  meg lehet tanulni. Meg hát úgy nehéz nyelvet tanulni, ha valaki a saját nyelvtanával nics tisztában és mikor én magyarázom egy amerikainak mi az a present perfect az azért kicsit gáz... Na de sebaj eljárok, amennyi időm lesz még tanulok is mellette. Kicsit mondjuk fárasztó, hogy heti kétszer hattól este fél kilencig vagyok ott munka után, de mivel a család fizeti és mehetek a fasza kis kocsival igy azért elég tűrhető :D :D Csak kár, hogy a hétfői pilatesnek igy lőttek. Este jól esett egy ilyen levelet kapni és az ajándéknak is nagyon örültem. Köszönöm Bea és Timi!
 
 
 
Szeptember 17. kedd
 
Ma délelőtti futás a legszarabb interval futás volt. Itt megmutatkozik, hogy nem egy rövidtávfutó tipus vagyok, de hát muszáj muszáj....mert ez is része az edzésnek. Hál istennek letudtam. Ilyen szép időben kiviszem a Rosiet egész nap.
 
 
 

 
Voltunk a játszótéren is délután és mivel nekik kedden van egy kis átmozgató tesiórájuk az oviban úgy elfáradt, hogy hazafelé a kocsiban 2 perc alatt kibukott.


Este a pilates megint jó volt, meg a vacsi utána ;-)


 
Szeptember 18. szerda
 
Ma a két nagyobbik lány korábban itthon volt, a Rosienak meg hasmenése volt, szóval nem volt egy egyszerű nap, vizsont délután egy  nagyon cuki dolog történt. A Rosie hajmosás közben elaludt. Mivel ugye fürdeni nem lehet, ezért a hajmosás is úgy van megoldva, hogy az ölemben fekszik, feje a kád felett és műanyag kancsóval öblitem a haját. Na már most mindig szoktam énekelgetni közben, meg biztos jól esett a meleg viz a fejének meg a vizcsobogás is olyan, mint a szobájában lévő noise machine-on a zivatar igy szó szerint elaludt a kezemben vizes fejjel, Becsavartam törölközőbe és betettem az ágyába. Este mentem megint spanyolra és tanultunk új szavakat meg párbeszédben vásároltunk jegyet vonatra, koncertre stb. Elég fáradtan estem haza.
 
Szeptember 19. csütörtök
 
Jaj gyönyörű öszi idő volt ma egész nap. Reggeli jelenet....
 
 
 Rosiet a Jenifer vitte medical testre az orvoshoz, addig én a Nórival tudtam skypeolni aki most Finnországban van Erasmuson. Jó volt már hallani felőle. Délután ment a cirkusz a játszótéren mert nem hallgattak rám a nagylányok.... nem is kaptak fagyit.
 


 
 Ma cask egy könnyed 5km-es futás volt az edzés. Este a Julyával bementünk downtownba. A Federal Houseban kezdtünk ami lent van a kikötőnél és ott ettem ezt a fincsi hagymalevest, jah meg sür persze.
 



 
 
Utána felsétáltunk a Tsunami nevezetű helyre, ahol ittunk fincsi uborkás koktélt meg beszélgettünk a jövőbeli tervekről, ő a Nicolassal kapcsolatban én meg hogy mit kezdjek magammal, esetleg maradjak-e én is itt.
 
 
 Mikor sétáltunk vissza kocsihoz abban az utcában ami levisz a kikötőben és ahol rengeteg bár van egymás mellett, elhaladtunk az egyik bár mellett és meghallottuk a szokásos szombat esti táncolós zenénket amint minden Pussers-es buliban leadnak és az egész tánctér együtt ropja.
 
 
 Hatalmas jelenet volt, ahogy egymásra néztünk a Julyával minden szó nélkül, bementünk a bárba, méghozzá a full üres tánctérre és elkezdtük nyomni a táncot. Mindenki nézett, hogy ilyenkor mi van Két perc múlva már jöttek az emberek csatlakozni. Vége volt a számnak és mi mint aki jól végezte dolgát kivonultunk. Óriási volt. Hazáig nevettünk.
 
Szeptember 20. péntek
 
Ma is gyönyörű idő volt. Kár, hogy a Rosie éjjel felkelt 3-kor, 5-kor és 7-kor. Hát én a mellette lévő szobában vagyok, igy nem mondhatnám, hogy kialudtam magam, tiszta kóma voltam egész nap. Ebéd után a mallban mászkáltunk, ott láttuk ezt a digitalis medencét, ahol ha mozgatod a kacsákat digitalis habot csinálsz.... Hát igen, más idők vannak már...
 
 
Ki is dolt a kocsiban mér fél kettőkor.
 
 
 Játszótéren délután ugyanaz a cirkusz mint tegnap, de igy péntek délután már pont leszartam.
 
 
 Este nagyon jó volt, hogy a Protokonos csapattal tudtam skypeolni, mert a Mártinál gyűltek össze afterpartira.
 
Szeptember 21. szombat
 
Na ma már belekóstolam a maratoni felkészülés finomabb részébe. Merthogy jönnek a brutal hétvégi futások. Ma 29km volt előirva. Kint a szabadban a B&A running trailen voltam gyönyörű időben. Elég kellemesen elfáradtam. Sokan bringáztak a jó időben.
 
 
 
 Mikor hazaértem már rohantam is a géphez, mert otthon 5 eves érettésgi találkozó volt és be tudtam köszönni skypeon. Ezután zuhany, átöltözés és a gyerekekkel indultunk az utca végén lévő block partyra. Ez olyan buli, ahol a szomszédos utcákban lakók üsszegyűlnek, a gyerekek játszanak, a felnőttek isznal és persze barbecuen sül a hotdog és a hambi. A gyerekeket az új kordéban húztuk igy legalább egy helyen voltak. 
 

 
 
Klassz volt a buli, csak már érződött, hogy jön az eső és eléggé fújt a szél. Ettem jókat és szokásos futás utáni gyógysör is lement. Most kóstoltam először Black&Tan-t és nagggyon finom. Hihetetlen hogy rákattantam itt a sörre. :D
 









 
 Öt körül indultunk haza, én zuhantam be az ágyba egy kis pihire. Mikor magamhoz tértem még néztem mesét a gyerekekkel és zuhantam is vissza 9-kor alukálni.
 
Szeptember 22. vasárnap
 
Az a jó, hogy itt Annapolisban minden hétvégén van mit csinálni  és nem kell menni sehova, cask be a városba. Ma Oktoberfest volt, ahová vittük a gyerekeket a Jeniferrel megintcsak a piros kordéban húzva. Ettünk jó kis kolbászt, leöblitettük kis csapolt sorrel és elvoltunk a gyerekekkel.
 




 
Ami durva volt, az kérem szépen a fried oreo. Nem elég, hogy az oreot már magában is nehéz abbahagyni de itt öregem még körbevonták egy kis lisztes tésztával és olajban kisütik. Azaz.....1000 üres kalória.
 
 
 
 Az kell... :D 4 körül már elfáradtunk, Rosie nyűgösködött és indultunk haza, Rosie kb 30 +/- 5 másodperc alatt be is aludt. Én este 7-re mentem cluster meetingre Odentonba. a kordinátorom saját házába. Ilyen pecót még életemben nem láttam de nagyon klassz. Szűk beltérrel ugyan de három szintes ház egy lakóparkban nagyon klassz elrendezéssel. Voltunk ott vagy 15-en au pairek és ettünk, ittunk meg csapatépitő játékokat játszottunk.
 
 



 
10-re értem haza. Imááááádom vezetni a kocsit...

 
 
 
 
 
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése